"Arena Albionu" - rycerska epopeja
czyli
Przygody rycerza Bolesława podczas wielkiej wyprawy na Lodowego Golema
Komputerowa gra "Arena Albionu" jest w pełni online grą przygodową. Oznacza to, że do jej rozgrywki w zupełności wystarcza przeglądarka internetowa i dostęp do sieci Internet. Aby cieszyć się interaktywną rozgrywką z setkami graczy należy w przeglądarce wpisać adres strony WWW www.www.arena-albionu.pl i założyć konto nowego gracza. Rozgrywka jest ciągła i nie ma wyznaczonego początku i końca, nie oznacza to, że musimy 24h na dobę śledzić akcję gry, wręcz przeciwnie możemy grać w dowolnym czasie zarówno o 4.00 nad ranem jak i 23.00 w nocy oraz dowolnie długi okres czasu.
Nasza postać na początku wybiera jedną z czterech religii, wybór jednej z nich determinuje miejsce startu i wybór kultury w jakiej przede wszystkim będzie egzystować nasz bohater. Wybierając katolicyzm znajdziemy się w osadzie Albion reprezentującej kulturę średniowiecznej europy północnej, decydując się na islam rozpoczyna rozgrywkę w osadzie Zigura gdzie ma do czynienia z meczetem no i oczywiście ..... haremem. Każdy rycerz na początku swojej kariery zostaje giermkiem w miarę zdobywanego doświadczenia osiąga kolejne tytuły do księcia włącznie. Rycerz może wybrać swoją własną ścieżkę rozwoju stając się prawym wojownikiem o swoją wiarę lub nawet władcą osady lub też znienawidzonym bandytą, który kradnie i zabija za rogiem z czasem zostając hersztem i władcą przestępczej osady Dorostar. Może on również wybrać drogę kupca i rzemieślnika produkującego różne przedmioty niezbędne innym graczom, które może sprzedawać na bazarach.
Każdy rycerz w trakcie swojego długiego życia przemierza różne lokacje poczynając od przyjaznych zamieszkałych przez wielu ludzi osad i wiosek a na niebezpiecznych i zamieszkałych przez różnych przestępców i monstra lasach, piramidach i górach kończąc. W czasie rozgrywki gracz doskonali różne sprawności we władaniu licznymi rodzajami broni na przykład: miecza półtora ręcznego, gizmary, partyzany, jataganu, berdysza, itd... Może on również uzbroić się w szyszak, zbroję płytową lub karacenową, tarczę drewnianą lub powęż. Ma on do wyboru ponad setkę różnego rodzaju uzbrojenia. Wiele ich typów można zakupić po prostu w sklepie a bardziej nietypowe znaleźć w niedostępnych górach, wyprodukować lub zdobyć na wrogach i groźnych monstrach. Każdą sztukę broni jaką posiada gracz można ulepszyć u kowala lub płatnerza niestety dzieje się to kosztem jej wytrzymałości.
Jeśli gracz dobrze czuje się w skórze czarnego charakteru ma możliwość okradania innych graczy i atakowania ich z puginałem w ręku w ciemnych zakamarkach osady. Bandyci zamieszkujący portową osadę Dorostar mogą porywać dla okupu rycerzy, którzy niebacznie za długo będą przebywać w szynku lub u alchemika. Gracz który przejdzie na ciemną stronę mocy musi się liczyć z tym, że straż miejska lub gwardia sułtana będzie mogła uwięzić go w baszcie i zapisać na czarną listę.
Postać gracza i jego zdolności są określone przez różne parametry na przykład "punkty ran" określające wytrzymałość na zadawane rany, "punkty kondycji" określające zdolność do poruszania i posługiwania bronią podczas walk, "punkty ataku" czyli siłę zadawanych ciosów, na wzrost tej cechy mają indywidualne zdolności bohatera, aktualnie używana broń ofensywna i sprawność posługiwania się nią. Na obronę postaci mają wpływ "punkty obrony", które stanowią sumę indywidualnych zdolności oraz siłę broni defensywnej. Postać może również polepszyć swoje parametry poprzez dosiadanie wierzchowca takiego jak konik stepowy, rumak bojowy lub dromader albo poczciwy osiołek. Na niektóre parametry ma również wpływ stanowisko jakie zajmuje postać, na przykład stanowisko "Krzyżowca" lub "Ghazi" daje duże bonusy do ataku a natomiast stanowisko "Kupca" lub "Popa" zmniejsza zdolności ofensywne dając w zamian inne wartościowe cechy.
Gracz może zatrudnić się u różnego rodzaju przedstawicieli zawodów np.: kowala, stolarza, kamieniarza, itd.… za co dostaje pensję oraz uzyskuje zdolność wytwarzania różnych przedmiotów i surowców. Niektóre przedmioty i surowce są dostępne w jednych krainach świata Albionu inne natomiast w zupełnie odległych, dzięki temu kupcy wędrujący pomiędzy krainami i zapewniający wymianę towarów cieszą się powszechnym szacunkiem i poważaniem.
Dużej pikanterii daje rozgrywka z setkami innych graczy i interakcja z nimi. Sami mieszkańcy osad czyli gracze wybierają swoich władców, którzy następnie nadają prawa i kompletują swoją służbę porządkową w postaci straży miejskiej, gwardii sułtana lub dróżników cara. Ich zadaniem jest egzekwowanie praw ustanowionych w osadzie, w nagrodę dostają oni pensje a co bardziej zasłużeni nadania ziemskie, na których można zbudować dworek, chaty lub warsztaty.
Wojownicy o wiarę często organizują rejzy na prowincje niewiernych aby posiąść ich dobra i ograbić z cennych przedmiotów. Ważne miejsca w osadach stanowią tak zwane areny walk. Są to jedyne miejsca gdzie legalnie można prowadzić pojedynki na ubitej ziemi. Za tego typu walki otrzymuje się nagrody w postaci talarów i jeśli pokona się wyżej postawionego rycerza można zedrzeć z niego trofeum w postaci jego uzbrojenia lub innego wyposażenia.
Jako ciekawostkę należy podać, że we wspólnej zabawie uczestniczy wiele przedstawicielek płci żeńskiej. Słynne są przypadki, gdzie razem gra mam z córkami. Panie w grze cieszą się szczególnym szacunkiem i poważaniem wśród honorowych graczy i bardzo często dochodzą do królewskich (lub sułtańskich) godności ze względu na swój rozsądek i dobre serce.
Gra "Arena Albionu" jest ciągle w stanie rozwoju na bieżąco są dodawane do niej nowe lokacje, przedmioty, uzbrojenie i bardzo ciekaw nowinki. Według oceny osób, którzy mieli kontakt z grą trzeba na nią uważać gdyż bardzo "wciąga" i potrafi zapewnić rozgrywkę na wiele miesięcy. Prostota i łatwość w dostępie do gry zapewnia jej ciągły dopływ nowych graczy, którzy pragną rozpocząć swoją rycerską przygodę w świecie Albionu.
|